tisdag 5 januari 2016

En dag med mamma, cytostatika 5/6

Idag for jag tidigt iväg till 5/6 cytostatikan. Kände mig svag efter gårdagens spyttor, så jag tog en Kela-taxi. Kela-taxi beställer man från ett skilt nummer, man måste ha ett läkarintyg, den kostar 25€/gång och då man betalat 300€ är det gratis. Får se om jag kommer upp till det? Hur jag kommer att må?

Min mamma kom efter mig från kliniken kl 12 och körde hem mig. Barnen är hos min pappa över natten. Mamma blev hos mig ända tills min man kom hem och det var jätte kiva att spendera dagen med henne och prata tex. om hennes erfarenheter från då hon hade äggstocks cancer i 40-års åldern.

På kvällen såg jag på Kardashians-maraton från digiboxen - och fick lust att sminka mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!