tisdag 12 januari 2016

Sista cytostatikan!! 6/6

Huhu, äntligen kan jag säga att ingen mer cytostatika!!! Det gick ju nog länge bra med mediciner mot cellgiftets illamående, men förra veckan var nog hemsk. Ville inte ens röra på mig eller prata på flera dagar, för att inte tala om äta, då det fick magen och/eller slemmet att röra på sig.

Denhär gången fick jag med cortisontabletter att ta på morgonen, som extra boost mot illamående. Och imorgon har jag tid till näringsterapeuten för mera råd ifall illamåendet kommer kraftigt igen.



Nu är det 2,5 veckor kvar av strålning varje vardag. Strålningen fokuseras kraftigare på ett mindre område, vilket kommer att göra området ännu sjukare inuti och huden utanpå. Min cytostat-kompis har redan helt lila hy på halsen. Ska be längre verkande opiat för natten, oxycontin tror jag det hette.

Kommer säkert nog nu att åka Kela-taxi tills vården är slut. Sen är det bara att köpa nån fin kaka eller liknande till den fina strålningspersonalen och så börjar rehabiliteringen i x månader.

Var idag i kontakt med min förman på jobbet. Kela vill ha ett intyg av arbetshälsovårdsläkaren efter att man varit sjuk i 90 dagar. För sjukdagpenningen. Det är ju ganska töntigt, då arbetshälsovården inte kan bedöma nåt just nu, utan specialsjukvården - men så vill Kela. Berättade åt förmannen att jag är dålig nu och kan tex. inte prata. Får se om arbetshälsovården vill se mig live eller om kanta.fi texterna räcker för nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!