onsdag 1 juni 2016

Ny juicer

Jag har köpt en juicer. Det blev en Philips från Prisma för 99€. Pojkarna gjorde sina egna: apelsin + äppel + päron + vattenmelon medan min innehöll morot + selleri + rabarber + ingefära.



Det är ganska mycket jobb för ett glas juice och ett ganska dyrt saftglas - inte nåt jag skulle göra för skojs skull, utan av hälsoskäl. HÄR har jag skrivit om hur juicing inverkar ända in till cellnivån. Jag gör ett glas åt mig varje morgon och får då i mig 2-3 morötter, 1-2 selleri grenar och 1-2 rabarber stänger + ingefära. Såhär får man snabbt och enkelt i sig enorma mängder grönsaker och frukt. Av tex. en hel broccoli + 1 äpple + 2 morötter blir det ett glas som du dricker på 20 sekunder - tänk dig att äta hela högen!

Vilka är era bästa juicing recept?

Mer recept tex. här: https://juicerecipes.com/health/

4 kommentarer:

  1. Jag fick en juicer i julklapp och gillar tex en variant på grönkål, äppel, morot och lite ingefära. Spenat är också gott i! Selleri hade för stark smak för mej. Apelsin är bra att ha med om man vill få någonting mindre gott att täckas med god smak :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter gott! Och ska testa spenat! Har du använt färsk eller frusen?

      Kan man förresten använda frusna grönsaker/ frukter/ bär? Vet nån?

      Radera
    2. färsk! bär ska man inte juica, det är inte värt det. Det finns inte tillräckligt med saft mot att de är så mosiga och dålig koncistens för det om jag har förstått rätt. Det finns förresten en juice-grupp på fb som har massa bra tips och ideer!

      Radera

Hej, vad roligt att höra från dig!