tisdag 16 februari 2016

Dagsrutin & illamående

Jag vaknar med barnen 7-tiden, vi går ner och se på tv och börjar laga morgonmål. Tar morgon medicin. Kl 8.30 åker dom iväg och jag går och sova till kl 10-11. Stiger upp, äter en halv påse föda medan jag ser på nåt från digiboxen. Just nu räcker mina krafter inte till annat än att ligga i soffan och se på tv samt slumra. Jag har inte varit ute på promenad på länge. Äter nästa halva sats 13-14-tiden. Vilar ofta en timme till i nåt skede.

På måndag, tisdag och fredag kommer pojkarna hem 15-16-tiden, medan jag på onsdag och torsdag är ensam ända till kl 18-19. På onsdag och torsdag har jag bättre chans att få i mig maten. Äter en halv påse igen kl 17 och den sista halva påsen efter att barnen lagt sig och vi ser på tv. Den där halva påsen 17-tiden glömmer jag ibland, då pojkarna är hemma. Jag borde ännu få i mig en halv påse till, men nu känns det som om jag just och just får i mig dethär. Jag vill inte vara fast i slangen sen mer då pojkarna kommit hem. Sakta men säkert. Smärtmedicin tar jag vid behov under dagens lopp. Ofta kl 4, 7, 11, 14, 17 och 21 just nu.


Idag såg dagen ut som upptill. Har nu lämnat bort medicinen mot illamående, Primperan, efter att ha talat med cancer läkaren och smärtsjuksköterskan på fredagen. Dom konstaterade att jag inte behöver ta den 3ggr/ dag utan kan ta den vid behov. Idag har jag varit utan, men kände mot kvällen lite illamående och tog en. Efter att ha ätit kl 21 spyttade jag upp allt...


Smakade idag på chokladmousse, det gick lite bättre än mangon, för jag kände minimal smak. Åt typ fyra skedar. Men det är nog sååå konstigt att svälja. Lite nog som jag skulle ha angina. Det känns "tjockt" och "trångt" i halsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!