tisdag 23 februari 2016

Messilä II

På morgonen lekte pojkarna på gården och byggde ett snöslott. For sen hela högen till backarna, jag utan skidor. Jag var i backarna alltsom allt ca 4 timmar. Två gånger var det restaurangpaus. Messilä är perfekt med små barn. /-åringen åkte redan i stora backar.


Till stugan for vi kl 16 med min pappa och resten kom kl 17. Jag var ganska trött och frös om skelettet. Värmde mig vid brasan och i bastun med kläder på.


Mätte febern då barnen lagts kl 21.30, och hade 39,2c!! Vad ska man göra då? Vad har jag nu? Under behandlingarna var det stränga order om att fara direkt till sjukhuset om man fick feber. Har inte fått direktioner för vad det betyder nu. Vart kan jag ringa? Tala med min mamma i telefon och lugnade mig. Satte textmeddelande åt smärtsjuksköterskan samt åt sjuksköterskan på knk-klinikka. Min man körde till Lahtis apotek och köpte febernedsättande medicin. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!