torsdag 12 maj 2016

Ute på restaurang

På dagen for jag hem till en vän som haft ryggoperation och är sjukledig. Det var skönt att tala om våra upplevelser att vara sjuk, bli frisk, leva med ovetandet, rädslan att det ska ske pånytt mm. Lunch åt jag på en buffet lunchrestaurang och det gick okej.

På kvällen hade vi träff med Fabulösa flickorna Maria, Marika, Annika och Sonja. Vi träffades på restaurang Penny. Det var härligt att se alla, härligt att vara "tillbaka" och kunna göra saker som dethär. Det blev som vanligt mycket tårar vid bemötelsen och var som vanligt beredd utan mascara. Dessutom blev det mycket skratt, som jag behöver sååå.

Jag hade kollat menun innan och set att det bara fanns en förrätt jag kunde äta. Därför åt jag hemma innan. Där fanns dock utanför menun också scallops till förrätt. Jag berättade åt servitören att jag är mathandikappad och önskar få allt på tallriken skillt för sig, ifall det är nån komponent som är för stark och/eller svidande. Förrätten gick bra och som huvudrätt tog jag en sparris förrätt. Skålade gjorde jag med grönt te. Servitören var så söt att hon märkte att jag inte kunde äta annat än sparrisen från tallriken (såsen, rucola, marinerade nötter), så hon frågade om jag ville ha mer sparris!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!