onsdag 11 maj 2016

Vikten

Det är nog konstigt hur tvärtom det är med vikten då man är sjuk vs frisk. Min vikt rasade typ 1kg/ veckan. Totalt 15% (från 61kg till 52kg). Sen behandlingarna är det nu över 3 månader och inte mycket har ändrats på vågen. En tid vägde jag mig varje kväll och förde bok, men det var alltid 52 komma något. En kort tid visade vågen 53 komma nåt och jag var stolt och lycklig och trodde vikten skulle börja komma tillbaka. Efter det gick det tillbaka till 52. Men jag åt ju bara påsmaten i vätskeform från apoteket och man går ju förstås inte upp i vikt av det. Nu har jag ätit via munnen i över tre veckor. Hoppades på att det skulle synas på vågen, men jag äter ju så hälsosamt att inte går jag upp i vikt av det heller - eller sjukt långsamt. Nu har vågen två kvällar visat 51 komma nåt och jag är besviken...

I flera år har jag i mitt förra liv försökt få vikten under 60kg. Redan 59,9kg sku ha gjort mig glad - men det har varit omöjligt. Nu önskar jag innerligt få den vikten tillbaka, och helst lite mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!