fredag 3 juni 2016

Rostat bröd

Idag testade jag på att äta rostat bröd. Har inte kunnat äta bröd, för det är för torrt; fastnar i munnen och tänderna och den torra klumpen är svår att svälja. Anonym föreslog att testa på en smal skiva självskuret rostat bröd. Rostat är ju mer hårt än torrt. Bredde en massa smör på och mosade lite avocado. Det gick bra ner utan att jag behövde gurgla det med vatten. Och, det smakade faksiskt ... gott!


4 kommentarer:

  1. Nå men hurra! Här är ditt morgonmål då: Löskokt ägg, te, en liten smoothie eller juice, samt avokadotoast. Näringsrikt och definitivt inte bantningsmat!

    Nästa fråga: Plättar/pannkaka/våfflor? De är ju potentiella kaloribomber eftersom du steker/gräddar i smör. Jag gillar dessutom att ha vispgrädde i smeten för extra fras (min mammas tips). Socker behövs ju däremot inte i smeten - och sen kan du ju finessa med vad du serverar till, färska bär samt kvalitetsvaniljgräddglass föreslår jag. Jag har provat göra plättar, pannkaka och våfflor på annat än vetemjöl - men tyvärr tycker jag inte det blir så gott. SÅ, mitt råd är att använda vanligt vetemjöl och istället äta mycket nyttiga färska bär till och skippa sylten. Blir helt tillräckligt nyttigt så - och använd röd mjölk, ekologiska ägg, riktigt smör vid tillagningen. Mycket näring! Ännu - är gott att ha en tsk krossad kardemumma i smeten! Plättmiddag är ju gott på sommaren - men om du vill servera "mat" före så någon lämplig somrig soppa? Snålsoppa, laxsoppa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är härlig! Tack!!

      Radera
    2. Haha för all del. Ska inte dränka dig i matråd men fast grönsaker är nyttiga så är de ju sällan så hemskt frestande i sig, särskilt om man har lite si och så med aptit och ätande... Så jag tänker att man får pimpa sånt som färdigt är gott, och speciellt viktigt för dig just nu - luktar gott och frestande ;) Kämpa på! Bra går det!

      Radera

Hej, vad roligt att höra från dig!