lördag 21 november 2015

BUU-klubben

5-åringen kom på morgonen 7-tiden i vår säng medan 7-åringen och min man gick ner. Vi sov sen på tumis ända till kl 9 - rekord!

BARNEN
Berättade idag åt barnen att vi inte kan fara till Thailand, som vi bokat, för jag kommer att vara sjuk just då. "Vi kan istället hå ofta och simma och till HopLop". Och barnen blev redan ivriga "...och Snadi Stadi!". "Ja, det kan vi!". 
Berättade också om att jag kommer att få en "knapp" på magen, för om halsen blir för sjuk att äta kan vi spruta in maten med en spruta - tänk vad bra!

- - - - - -

BUU-klubbens jul
For 12.30 med dubbelkusinen och dom mindre pojkarna till BUU-klubbens jul, medan dom större pojkarna for med min man till bibban på Minecraft-dag.


På Yle var min hjärtevän Anna med sina barn, som det var härligt att träffa. Ser på Anna hur orolig och ledsen hon är, och det gör mig ledsen. Såg några andra bekanta också; Catrin från mammagänget (som vet) som det var kiva att prata med och en studiekompis som inte vet, men som vi bokat in en studieträff med i januari då jag kommer att må som mest illa. 

På kvällen var vi bjudna till Nadiné's, men avbokade för 7-åringen har varit så trött, jag snuvig och det blir sen så sent.

SUMMA SUMMARUM
Har nyst idag och kännt mig på väg att bli flunssig. Har tagit mycket C-vitamin, ingefära+honung, zink och rödvin med maraton Modern family.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!