lördag 28 november 2015

PEG-check på sjukhuset + Influenssa vaccination

Min man sov natten i pojkarnas rum, så ingen skulle komma i min säng nära min ömma mage. 5-åringen slapp förbi sängpolisen och kom i min säng 6.30.

SJUKHUSET
For på morgonen hela familjen och förde mig till Mejlans Korva-, nenä-, kurkkuklinikka, där jag just legat inne. Pojkarna for under tiden till Mäkken. 

Sjuksköterskan skulle lösa lite på PEG-slangens stoppare. Det tog ganska ont. En annan kom också och försökte, dom var lite osäkra på åt vilket håll dom skulle snurra? Om dom nu löste eller spände? Dom bad mig ta kontakt vid minsta lilla grej. Har nästa vecka tid till min egna sjuksköterska.

Förstoppning.

INFLUENSSA VACCINATION
Min man har redan tagit, men vi tre andra tog den idag i bibban - som dom rekommenderade på Cancerkliniken.

NADINE's
For på kvällen till Nadine's och äta pizza. Kiva med program och att se vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!