torsdag 26 november 2015

PEG dagen efter (sjukhus dag II), svag

Sov ok på sjukhuset. Fick Panadol och Ketorin om varandra i kanylen. Klockan 7.30 kom morgonmålet. Satte mig i sängen och började äta gröt. Kände efter en stund att jag svimmar, och ringde på sköterska. Lågt blodtryck. Fick ännu en Burana. Åt resten liggande; gröt med saftsoppa, mörkt bröd och te. Det tog 1h att äta. Ligger nu och hoppas på att få styrka av maten.


Gick på wc med hjälp. Lågt blodtryck. Läkaren kollade att magen var ok och sa att jag nog kan åka hem idag (vilket känns lite skrämmande). Lunch, samma sak igen - tänkte svimma av sittande. Blodtrycket mättes: lågt. Sa att jag oroar mig för hur morgondagen ska lyckas i Mejlans (har tid och undersökningar kl 9, 10 och 11). En annan läkare kollade och sa att jag får bli tills imorgon. Värkmedicinen byttes till Panacod x 2 + Burana 600mg. 

7-åringen är på kalas, men 5-åringen kan bli ganska ledsen att jag inte kommer hem som lovat. Kanske dom kommer och hälsa på? Men sjukhus är lite kaksipiippuinen juttu; blir barnet glatt och lättat av att se mig eller mer orolig?

Nadine textade och frågade hur jag mår. Hon textade att hon gärna kommer och hälsa på om hon får barnvakt fixat. Jag blev så rörd att jag grät en skvätt. Anna textade att hon ska kolla om hon har lösa tröjor att låna. Har världens bästa vänner! 

Min man textade att 5-åringen vill ringa facetime, vilket var ett bra beslut! Härligt att se dom kl 17.30 och att dom var glada och pigga!

Härliga starka Nadine kom kl 18 med en hög med tidningar. Härligt med besök! Nadine är nog som en "rock" för mig till 100%. Satt och talade och skrattade, så jag märkte att det tar lite ont att skratta ;)


Mätte blodtrycket efter kvällsmaten - och det var normalt!! Fick en rollator som jag snart ska ta en promenad med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!