måndag 15 februari 2016

Måndag med besök & torr mun

På natten hade jag mycket värk kl 4 och det var nära att jag skulle få andnöd. På morgonen kl 7 var det samma sak. Kl 9 spyttade jag. Ringde och konsulterade smärtsjuksköterskan. Hon rekommenderade att höja smärtplåstret, som ska bytas idag, till 50mg. Det började nu då först i efterhand kännas att jag i misstag minskat på smärtmedicinen.

Har nu två dagar lidit av torr mun. Skönt att vara utan slem, men att vara torr som sandpapper, så tungan fastnar i munnen, är inte så trevligt det heller... Gurglar munnen med vatten emellanåt, vilket hjälper för en liten stund.

Min arbetskompis Marlena kom och hälsade på. Hon är mitt första dagsbesök jag orkat med, förutom när min mamma varit här. Det var jätte kiva att ses och jag orkade helt bra i två timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!