måndag 1 februari 2016

Måndag

Idag hade jag till cancerklinikens socialarbetare. Kanske just för att jag själv är socialarbetare tyckte jag det var viktigt att träffa henne, och läkaren sa åt mig i början att vara totalt i patientrollen och träffa socialarbetaren. Det är ändå fråga om så andra saker än vad jag själv jobbar med. Hon hjälpte mig angående läkarintyg till Kela för sjukdagpenning. Vi hade annors också en bra stödjande diskussion. Åkte med taxi, fast jag inte mer har Kela-taxirätt utan betalade själv. För jag kan inte själv köra bil pga mediciner och kan inte åka buss pga illamåenderisk och allt spottande och hostande i näsdukar.

Idag blev 5-åringen hemma för en feberfri dag. Min mamma kom och hjälpa och vi hade en riktigt trevlig dag på tremis. Mitt mående var okej, men fick inte ännu i mig tillräckligt mat under dagens lopp.

Min röst börjar komma tillbaka! Härligt! Kan tala vanligt, det låter lite hest men behöver inte viska! Dethär underlättar familjelivet massor. Kan dock inte ännu läsa saga, pga prat orsakar slem och ökat behov att spotta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!