onsdag 17 februari 2016

Vikten

Jag har gått ner i vikt nästan 15%. Gick ner med ganska säker takt 1kg/ veckan under behandlingarna. På sjukhuset gick jag upp 4kg på 6 dagar, men efter det har vikten rasat ner tillbaka. Nu, så länge jag inte får i mig mera (tillräckligt) mat hålls vikten den samma.

Idag tog jag på morgonen medicin mot illamående samt dom andra medicinerna - och spyttade. Tog Primperan (illamående) samt Oxynorm (smärta) pånytt. Efter att pojkarna farit sov jag till kl 10.30 och började sen försiktigt äta. Det gick helt bra.

Det var härligt soligt väder där ute, så efter att jag ätit och surfat på telefonen/ slumrat till kl 13 tog jag mig i kragen och gick ut. Skönt var det och skönt känns det efteråt.


Idag är det tre veckor sen behandlingarna tog slut. Har inte ännu märkt nåt i måendet. Är trött och svag. Slemmet har nu varit borta i ett par dagar och har istället varit torr i munnen. Lämnade bort medicinen som löste slem 3ggr/dag, Mucomyst. Nejlikorna jag köpte för tre veckor sen åt mig själv sen ännu ut såhär - otroligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!