söndag 22 november 2015

Avbokning, vi får ta det en annan gång! + kidstalk

Köpte i augusti åt mig och min man som bröllopsgåva biljetter till BKO. På onsdagen opereras PEG-knappen på magen, så det blir nog ingen konsert för oss på lördagen.

Fick dom som tur sålda på fb.

BARNEN
På kvällen talade vid med barnen och frågade 7-åringen vad han ätit på kalaset. "Jag tog bara en korv, och sa till min kompis att man kan få cancer av det", sa han. Dethär öppnade dörren gör en cancer-diskussion. (Vi har ju inte ännu sagt att det är min dgn.) Vi sa att man nog lungt kan äta korv på kalas, man måste äta super mycket korv hela livet för att det ska bli cancer. Och IFALL man får cancer finns det ju bra mediciner mot det, så man blir frisk. Påminnde barnen igen om att mina båda föräldrar haft cancer - och blivit friska. "Dessutom har vi i Finland dom bästa sjukhusen och läkarna i världen!". "Va, bäst i världen?!". "Kyllä!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!