tisdag 10 november 2015

Nästa dag i Meilans - mera undersökningar

Hade tid till röntgen och magnet - för att kolla om det spridit sig. Min mamma kom med mig och vi spenderade hela dagen i Meilans. Ville inte vara ensam och det kändes skönt att få stöd och sitta och prata om allt och inget.

TIETOKONETOMOGRAFIA -röntgen
Från huvud till lår. Fick en kanyl i armvecket och det sprutades "varjoaine" under röntgen. Som tur sa sjuksköterskan att varjoaine kan kännas varmt, metalliskt i munnen och som om man skulle kissa på sig - just så kändes det. Jag skulle ligga stilla och for in i en tub. Det var snabbt över. Eftersom magneten var först på eftermiddagen, gick vi på lunch till Tokyo55, dit min bror också kom.

Röntgen togs också på tänderna.


MAGNET


Från huvud till lår. Fick en kanyl i andra armvecket för "magneettitehosteaine". Skulle ligga stilla i en tub i 30-60min. Frågade om det är okej att somna, för jag kände mig ganska trött. Helst inte, konstaterades det, eftersom man kan rycka till då man vaknar. Huvudet "skruvades" fast och ett galler sattes på. Maskinen har jätte högt ljud och jag fick hörlurar med radio. Slumrade nog till flera gånger, men dom sa att bilderna blev bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!