måndag 14 mars 2016

En dag på hälsostationen

7-åringen var hemma idag pga feber igår från inflammationen i tån. Vi tog det lugnt på förmiddagen och såg på film och jag var på promenad.

Kl 12.30 kom min mamma efter oss och vi for till hälsostationen. Jag hade tid till läkaren kl 13 och visade upp födelsemärken på ryggen som jag tycker är misstänksamma. Hon tyckte två kunde tas bort och skickas provbitar på. Fick tid till början av april. 7-åringen hade tid 13.30 för att visa tån. Sköterskan tittade på tån och skickade oss vidare till ensiapu. Eftersom han hade feber skulle det tas blodprov och kollas att infektionen inte gått i blodet. Han vägrade ta blodprov... Sköterskorna var jätte bra, två stycken. Läkaren kom emellan och kollade tån och den pursades och lades om. Sen då det skulle tas blodprov for elen av i huset. El behövs för apparaten som analyserar blodet... Vi väntade i 1h och elen kom inte på. Så måste vi fara efter lillebror från dagis. Vi får åka på blodprov imorgon.

På kvällen for min man på fyra dagars arbetsresa. Är lite nervös för att vara ensam, lite rädd för att få ångest och vara ensam. Men mina föräldrar är med mig varje dag. Dom hämtar barnen och är tills barnen lagt sig. Och min mamma kommer och är över natten ifall jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!