torsdag 3 mars 2016

Familjeterapeut

Idag hade vi tid till familjeterapeuten - och det var jätte bra som vanligt. Idag talade vi tex. om hur jag småningom ska börja få rutin på dagen. Och sakta men säkert bli starkare och friskare. Dom tre senaste veckorna har varit en illamående vecka, en i Messilä och nu en vecka med stegring.

Hoppas på att nästa vecka börja få rutin. På att gå ut och promenera varje dag, ens 10 minuter. Att äta nåt fem gånger om dagen. Ska skriva upp vad jag gör och äter, så jag märker framstegen. 

Hon tog fram att det säkert för barnen är en stor grej att jag äter. Det är en så viktig social sak. Och det har vi nog märkt hur glatt dom skrikit "mamma åt gröt!" och berättat det åt mor- och farföräldrar. Idag åt jag med pojkarna och min mamma lite fisksoppa. "Titta! Mamma har nästan ätit allt!" ropade 5-åringen. Den bästa uppmuntringen fås nog ur en barnmun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!