fredag 4 december 2015

Fredags brunch på soffan & leffailta

Vaknade med pojkarna kl 7.00 som vanligt. Vi såg på tv, byggde Lego, lagade julklappslista, googlade Pokemon kort osv. Kl 8.45 for dom iväg och jag i säng. Surfade en stund och sov sen till kl 10.40. Talade med min pappa. Det är så kiva att han nu ringer ganska ofta. Så blev det brunch på soffan med Kardashians reality på tv.


I smoothien har jag: broccoli, ingefära, granatäppel, blåbär, mangojuice, kanel och hampafrön.

VÄRK
Har minskat med värkmedicinen och idag har jag inte tagit värkmedicin för magen/ peggyn. Efter att jag ätit kom det såstark smärta i magen att jag stönande av smärta, dubbelvikt tog mig till övre våningen och svalde snabbt två Panacod. Som värsta sammandragningarna vid förlossning. Sen gick det över. Kommer jag sen i nåt skede vara såhär i smärta dagligen?

Lesson learned: fast magen/ peggyn (som går till magsäcken) inte är så farligt sjuk i sig själv lönar det sig ändå att ta värkmedicin. Alla lager inuti reagerar och rör på sig/ jobbar då det kommer mat i magsäcken.

LEFFAILTA
Så for jag efter pojkarna och vi hade leffailta som vanligt på fredagar. Hade lånat Kuuprinsessa från bibban, den var jäte bra.

Här syns lite av nya frisyren.
Tänker nog ha det fast. Polkahår är inte min juttu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!