fredag 18 december 2015

Strålning; 25/35 kvar

Mår bra också idag, hurraa! Har både igår och idag fått i mig lite mat via munnen. Har fått sug på och ätit mörkt bröd eller knäckebröd med tomat, majonnäs och Aromat salt. Fick en extra strålningstid för imorgon (lördag). Då det blir så många dagar paus under julen hade dom möjlighet att ge tid på lördagen åt en del. Jag prioriteras säkert pga ålder.

Strålningen går nog så snabbt. Hade idag tid kl 8.45, gick in i rummet, bytte några ord med dom glada sköterskorna, lade mig ner, masken spändes fast, strålades, masken av, bytte några ord, klädde på mig, promenerade ända till allergisjukhusets parkeringsplats och startade bilen kl 9.07.

Efteråt hämtade jag mera "mat" från apoteket och köpte pastiller för torr mun. Bepanthen sugtabletter, som tandläkaren rekommenderade, är ännu slut i lagret. Fasar lite för om halsstrupen går sönder på veckoslutet och jag inte har nåt lindrande.

Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete. Kom jag hem till denhär synen - smålog och blev nöjd och lycklig. Man SER att här bor en familj. Här finns LIV. Börjar lite tycka som min mamma; att det i ett hem SKA synas att man bor där - och inte se ut som inför en visning eller fotografering för tidning.


Fredagskvällen gick fort. Pojkarna hade en kompis här på leffailta och dom såg Spy Kids 3:an. Jag pysslade under tiden ett Buu-klubbs inspirerat hus efter 5-åringens önskemål och ideer. Pyssel-mamma of the year?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!