fredag 11 december 2015

Peggy, 31/35 kvar & vänner

Idag hade jag tidigt strålning medan min man for med pojkarna på skolans Lucia-basar. Dom sade på strålningen att gårdagens illamående/ äcklande också kan ha att göra med mask-medicinen i kombination med cytostatikan. Det lät lättande och har idag ätit bra - inte direkt lust på mat, men ätit.

Strålningsrummet ser ungefär ut såhär.


Efteråt hade jag på Knk-kliniken check av peggyn. Min sköterska löste på den och sa att området ser jätte fint ut. Gav en jul chokoask åt henne. Hon har varit underbar, textat mig på kvällar och frågat hur jag mår, och kommer att 5år gå på kontroll hos henne + läkare.

Så hämtade jag på apoteket mera föda-påsar. Och skulle hämta en droppställning och slangar på hälsostationen, men dom är i centralförrådet så min man hämtar dom senare. På apoteket köpte jag en dosett - tänk vad tantigt!

Fredag kväll
Och vi var bjudna till Jessicas på middag. Det var roligt och ses, prata, barnen fick leka och vi fick ännu mer hundfeber av deras härliga valp. Första veckan, 5/35ggr, avklarat bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!