söndag 27 december 2015

Jul med mamma

Idag firade vi jul hos min mamma. Också min bror med sambo var där. Och snön har visat sig - och hållit sig på marken!


Back to reality imorgon, efter fyra dagars jullov från vården. Helt skönt att ha kunnat vara i pyamas i sängen dagarna i ända - men skulle nog ändå hellre få behandlingarna undanstökade. Domhär lovdagarna gör att vården räcker en vecka längre. Om jag skulle få bestämma skulle jag gå 35 dagar i streck på strålning - och sen ha det över. Men nu är det paus på veckoslut och lovdagar, vilket gör behandlingen att räcka 2 månader.

Tungan är sönder och sjuk. Äter panacod för det, men det räcker inte mera. Borde jag fördubbla panacod dosen till maximi 6st/dag? Bepanthene sugtabletterna är fortfarande slut på apoteken och tukkun. Kollade nätet och hittade ett spray som verkade lovande; episil. Men det fanns ju inte heller på apoteket utan är en beställnings produkt. Den är sjukt dyr; över 100€ för en liten sprayflaska (som räcker 1vk?). Vi beställde den iallafall. OM nåt hjälper mot värken utan att göra huvudet sekaisin som opiater, så får det kosta vad det vill. Köpte på apoteket ett lindrande spray Afta med för 16€ - det hjälper, men ungefär för 15 minuter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!