söndag 13 december 2015

Veckoslut = ledigt

Sov dåligt för min man var på lillajul och låg lite och väntade på honom. Pojkarna vaknade extra tidigt kl 6.30 och ville låta min man, som kommit hem efter kl 3, sova. Men vid kl 9 kände jag att jag behövde få vila och pojkarna behövde slippa ut.

Vägde mig och har möjligtvis gått ner 4kg  på fem dagar - väldigt dåligt!! Får se på måndagen på sjukhusvågen vad den visar (vägs 1ggr/vk). Men bestämde mig för att börja med näring via peggyn. Tog 250ml efter lunch och 250ml senare på kvällen. Det går väldigt långsamt.

Påsen jag tog via droppslang till peggyn.

Så for jag på käsityökoulu Roboottis öppna dagar med 7-åringen gjorde ett robot låtande ljud av ett led-värmeljus.


Efter det blev det middag på ikea och sedan hem för att hitta denna lapp på dörren - laaav juuu mammagänget.


På kvällen fick jag relaps och åt karkki, salmiak, medan vi såg på Rimakauhua ja rakkautta och näringen droppade i peggyn. Hade ju bestämt mig för att inte äta socker sen diagnosen (socker är bensin för cancerceller), men nu då näringsterapeuten understreckat att det viktigaste är att få i sig nåt - vad som helst från vispgrädde till kött - för att hålla vikten, så tillät jag mig denna kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!