lördag 2 januari 2016

Diarré-funderingar & ångest

Idag for pojkarna tidigt iväg och skrinna med Sagas familj och sen på lunch till dom. Vår 5-åring var super ivrig och lycklig över att kunna skrinna. Vår 7-åring kan skrinna bra, men hade haft kallt om tårna.

Jag vilade och åt under tiden. Eftersom jag här skriver om mitt mående, så skriver jag också om diarré, fast nån annan helst kanske inte läser om det. Har nu prövat med 3st Laxoberon pärlor istället för 4st. Om det skulle hjälpa till nattlig diarré. Sov helt okej; först 2h, så 1h vaken (slem, gurglande mm), sen 4h sömn. Tycker 3st pärlor endast gav lite mindre "mängd" diarré och några h senare. Undrar om det är möjligt att ha annat än diarré med denhär vätske-födan? Fast den innehåller nog fibrer mm.


Senare for 7-åringen till en kompis över natten och min man for och se på ishockey till sina föräldrar. Vi såg på matchen med 5-åringen. Började under senare delen av matchen känna ångest. Vad om cancern spridit sig? Det har ju varit så många lediga dagar... Tog inte diapam, klarade mig med att färga i mindfulness bok. På kvällen grät jag en stund till min man och så kändes allt lite bättre. Tror jag kan bli orolig och känna mig lite otrygg av att ha familjen så utspridd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!