lördag 16 januari 2016

Mindre område strålas - mer biverkningar

Nu ha ett mindre fokuserat område strålats effektivare i några dagar.

• Märks på huden som blivit mörkare och sjukare på ena sidan. 
• Märks i halsens smärta. Ska på måndag be om ökad dos morfinplåster, som läkaren talade om.
• Märks av slemmet som nu emellanåt nästan kväver mig. Och nästa timme är jag kruttorr i halsen. Oj denna smak jag har i munnen - längtar efter en ren sköljd mun. Och maaat. 
• Idag har jag kunnat/ vågat viska bara ca 20 ord under hela dagen. Hade så hämsk host- och slem utvinnings attack på kvällen och i morse.
• Näsblod rann på natten utan att jag rört näsan.

Känner mig rädd för att vara ensam. Hur ringer jag 112 om jag håller på att kvävas och inte kan prata? Börjar längta efter att dethär tar slut och jag som en stark frisk människa kan se tillbaka på det hela!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!