fredag 1 april 2016

Problem med ätande

Stressar mycket över ätande. Vill ju så gärna gå upp i vikt och bli stark. MEN inget smakar utan smaksinne och med en mun så torr att maten "fastnar" i munnen. Ätandet äcklar. Jag vaknar tom på natten och funderar på VAD jag sku kunna få ner, VAD jag skulle kunna ha lust på - utan att det är ett äckligt tvingande. Min mun är äcklig i smak och torr.

Dom har sagt att smaksinnet kommer tillbaka inom 6 månader. För mig betyder det före augusti. Men tänk om det inte gör det? Hur ska jag kunna äta? Hur ska jag kunna bli av med peggen? Min kompis mamma, som haft samma cancer för 3år sen, har inte samma smaksinne som förut. Försökte googla saken för att lugna mig med fakta. En svensk kvinna berättar att hon fick tillbaka smaksinnet inom 7-8 månader HÄR i kommentarens svar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!