fredag 8 april 2016

Medicinfri

Från och med idag är jag fri från mediciner. Min "opiaattivieroitus" är gjord. Har jag haft abstinensbesvär under nedtrampningen? Kanske. Känner ofta att det kliar under huden. Som en massa myror gick där. Tror det kan ha och göra med medicinen. Så har jag ju också frusit, vilket jag tror främst beror på viktminskning, men kan också vara abstinens.

Från och med nästa vecka kan jag nu själv hämta barnen från dagis och skola. Dom har rekommenderat att jag inte ska köra med barn i bilen så länge jag tar starka mediciner. Pojkarna har väntat jätte mycket på att jag ska börja hämta dom. För dom är det igen ett konkret steg framåt.

Idag var jag och hälsa på min gamla arbetskompis Marlena. Vi jobbade tillsammans på Opiatberoendepolkkliniken i flera år, så det var lustigt att konstatera att min opiatmedicinering slutade idag. Marlena har berättat om min sjukdom till sina barn och hennes nioåriga flicka har varit så söt och bett till gud för mig och skippade läxklubben för att komma hem och se mig, fast vi bara träffats två gånger tidigare.

Marlena och jag för ett år sen på girlstrip i Riga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!