söndag 17 april 2016

Veckoslut

På lördagen använde jag inte alls peg-slangen. Åt till lunch samma som familjen; ugnslax och batatmos. Till middag blev det omelett med tomat och shiitakesvamp. Fick som tips i fb-gruppen Toncil cancer support for families att maten kan kännas lättare att äta om där finns ägg. Förmiddagen spenderade jag med pojkarna och Saga och hennes pojkar i Angry Birds parken. Det blev mest stående och pratande för mig och Saga, så senare for jag på en lång cykeltur med 5-åringen i eftersläp på "peräpyörä".

Söndagen börjades aktivt med en tennis timme för hela familjen. Det var första gången och det var jätte roligt! Svettig blev jag av joggande efter bollar och lite spelande vuxna emellan. Månne jag redan skulle kunna gå på länk? 

Inte heller på söndagen använde jag peggen. Det är äckligt att äta, säkert lite samma som för en anorektiker. Under måltiderna sitter jag med familjen, men är ganska koncentrerad på att nu bara få det snabbt avklarat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!