onsdag 6 april 2016

En dag på stan med mamma

Vi träffades 10.30 i Kampen. Första stoppen var på Ruohonjuuri där jag köpte organiskt solpuder och nagellack. Jag är en kosmetik-freak och har en maaaassa smink. Men nu vill jag i framtiden endast använda naturliga produkter - vill inte mera ha giftiga kemikalier i mig. Nu då jag inte sminkar mig så mycket, var det bra att börja med solpuder.


Efter det gick vi omkring till olika te-butiker; Teemaa och Tokyokan på Annegatan och Chaya i Kluuvi. I domhär butikerna får man riktigt Japanskt te, som är anticancer. Därefter gick vi på Japanomania utställning i Ateneum. Två av te-butikerna samt Ateneum har min mammas keramik till salu. Lunch-soppa åt vi på Fazers cafe.

Slutligen gick vi till Galna Dagar på Stockmann. Där köpte vi omega-3 och jag köpte lite kläder åt barnen. Jag orkade riktigt bra hela dagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!