tisdag 1 december 2015

Isotop undersökning & ikea

Idag skulle svalget undersökas. Körde själv på morgonen till Cancerkliniken. Fick 4h p-plats under allergisjukhuset. Här på HYKS området är det ju ganska omöjligt att hitta p-plats.



UNDERSÖKNING
Först skulle jag i 10min låta salivet rinna i en tub. Sedan samma sak pånytt medan jag tuggade parafin. Så sattes en kanyl i armen, radioaktivt ämne sprutades in och jag låg i en tub och filmades i 30min. Vid halva tiden fick jag citronsaft att gurgla och så fortsatte det. Meningen med det hela var att få fakta för att försöka spara så mycket som möjligt av svalget/ svalgkörtlarna under behandlingarna.


Efteråt for jag till Ikea på lunch, returnerade ett par grejer och köpte ett par. Från apoteket köpte jag laxativ. Textade minsköterska igår om förstoppningen och hon svarade att man alltid ska ta laxativ om man använder Panacod - nu vet jag då det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!