söndag 20 december 2015

Hes på söndag med vänner

Inatt sov jag max 3h i steck. Vaknade till munnen och halsens skick; torr + sjuk som angina. Gick på natten ner till kylskåpet och gurgla saltvatten, gurglade rypsolja och tog burana 600. Snuviga 7-åringen kom i min säng 6-tiden (min man sover ju i barnkammarens soffa).

Efter att jag vaknade var jag hes hela dagen. Hur mycket påverkas rösten? Min kompis mamma tappade inte rösten. Kan det ske iallafall?

Igår talade vi med min man om känslor. Han träffade sina kompisar på fredagen och konstaterade att han inte riktigt hade ord för hur han mår eller känner sig. Att han helt enkelt satt känslorna åt sidan i en låda. Samma känner jag också. Våra familjer och vänner har helt säkert gråtit över mitt öde mycket mer än vi gjort - vi måste hållas starka och positiva! Dom känslor jag identifierar är hopp/ tsemppi/ positive thinking och rädsla. Rädsla för smärtan. Min man identifierade att han är orolig. Orolig för hur han ska klara av allt. Pojkarna och hushållet går bra, men hur mycket skötsel kommer jag att behöva? Vem ska föra mig till sjukhuset varje dag, se till att jag får i mig rätt mediciner i rätt tid, räkna hur mycket jag "äter" och "dricker" under dagen, sköta peggyn, hälpa mig på wc och tvätta mig - då jag är på opiater och bara sover? Hur dålig blir jag?

På dagen kom Annas familj och hälsa på, vilket alltid är roligt för oss alla. Det blev pizza för dom andra och peggy för mig. Anna hämtade kosmetik åt mig i julklapp, vilket värmde mig så mycket. Hon vet vad som piggar upp mig! En super duper mascara, lyster för kindben och läppglans!


Min tunga är lite sönder på sidorna. Den "svider" på sidorna. Kinderna känns ömma inifrån, på väg att gå sönder. Även tandköttet är ömt på vissa ställen och det känns lite som om tänderna skulle hålla på att lossna. 

Tredje veckan börjar imorgon. Månne jag mera får ner mediciner via munnen/ halsen på morgonen? Går nu och sova kl 22. Tog en burana 600. Tog en flaska rypsolja på nattduksbordet. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!