torsdag 3 december 2015

Nachos, frissa & shopping

Maria bad mig på lunch, vilket passade perfekt. Inga Mejlans-besök idag. Har haft lust på nachos med salsa och guacamole i flera dagar och fick nu min chans. Träffades på Chicos. Kiva och ses och prata om allt möjligt, men nachona var inte bra. Måste ta mig till Iguana eller Cantina West i nåt skede så länge jag ännu kan äta.

Så hade jag frissa. Kommer ju som tur inte att tappa håret av denhär cytostatikan, men har tjockt och långt hår som jag inte kommer att orka sköta. Klippte det så kort att det just går i ponny svans.

En sånhär guppa blir det av peg-slangen. Om man har scarf/ halsband/
mönstrad skjorta eller brokiga byxor som tar uppmärksamheten, kanske man inte ens
märker guppan på magen.

Efter det shoppade jag lite igen. En till lös tröja, två scarfar (har scarf-obsession + det är bra att få fokus bort från bucklan  på magen pga peg-slangen), och ett par tricoer för jag vill använda mjuka sköna kläder som inte spänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!