lördag 26 december 2015

Rädd för flunssa

Min man och 7-åringen har varit flunssiga med hosta i ett par veckor. Jag börjar nu bli ganska le på det - på att vara rädd i mitt hem. Hysterisk med handtvättande, håller mug för mig själv osv.

Efter tredje cyton har jag varit mer trött, men också pga att jag vill hålla mig stark mot flunssan - så har jag hållit mig mycket i sängen. Emellanåt nyser jag eller näsan rinner lite - och då blir jag rädd.

Jag kan ju inte ta något mot flunssan om jag får den. Får ej ta någå extra vitaminer. Mot hosta skulle jag inte tex. kunna suga på pastill eller dricka... Jag psyiskt och min kropp fysiskt skulle inte klara av att kämpa mot två sjukdomar. Halsområdet är så sjukt att en hosta och/eller nysande skulle knäcka mig, det skulle bara inte gå. Det tar ju tex. så ont att gäspa att jag inte kan göra det. Dessutom ska jag vara fastspänd under masken dagligen - och då GÅR det inte att hosta eller nysa. Ifall man får flunssa måste behandlingarna eventuellt pausa. Vid feber ska man direkt åka till närmaste sjukhus' akut och kan inte få behandling.

Tungan har börjat gå sönder på sidan och svider.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!