måndag 21 december 2015

Spytta no 1

Jahas, nu har jag då första gången spytt. Och det var inte ens av illamående, utan av slem i halsen. Medan min man läste nattsaga satt jag i badrummet och försökte hosta upp slem från halsen. Slemmet rörde lite på sig vilket orsakade en spyreflex och jag spydde rakt in i duschen - så behändigt.

Jätte störande då jag idag ätit och druckit extra bra så morgondagens cytostatika inte ska orsaka för mycket illamående. Ville vara stark inför den dagen. Dessutom hade jag just tagit medicinerna med möda och besvär (mortel, tratt mm). Det var burana + panacod för halsen, magnesium och Laxoberon. Bestämde mig ändå för att inte ta medicinerna pånytt.

Nåt positivt? "Påsmaten" luktar inte så illa som spyor, man får åtminstone inte mera spyreflexer av lukten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!