måndag 21 december 2015

Vecka 3, jullov

Idag började jullovet för mina tre musketörer, inte ännu för mig. Idag hade jag strålning 12/35. Sköterskorna berättade att rösten inte kommer att komma tillbaka innan vården är slut, dvs ännu 6-10 veckor. Hoppas för barnens skull att jag ändå kommer att kunna viska. Grät lite åt sköterskan då jag förstod att allt som går till det sämre inte blir bättre förrän efteråt. Hon rekommenderade burana + panacod för munnen/ halsen. Fast smärta känner jag i halsen bara om jag försöker svälja, munnen och tungan mera "svider".

Idag har min man sökt bepanthen sugtabletter runt land och rike. Tre paket hittades i Åbo, han reserverade dom och hans kusin for och hämtade. Men på apoteket sades att dom ser reseravationen, men det är ett "lager fel" och dom finns inte påriktigt. Var i kontakt med min farmaceut vän och hon rekommenderade ett annat preparat.

Idag hämtade min man droppställningen, så jag kan sitta vid matbordet samt röra på mig då jag "äter".

Förtidsjulklapp av min man:
en manick så jag kan se på Netflix i övre våningen i sängen.
Imorgon åter igen cytostatika och illamående i x dagar. Denhär gången kommer min man med till sjukhuset. Och vi tar färdigt med medicinerna mot illamående. Undrar bara hur jag ska ta dom? Ska jag ta med morteln till sjukhuset? Kan sen idag inte riktigt svälja dom mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!