torsdag 17 december 2015

Mår bättre

Idag har jag inte mått illa. Mådde illa cytostatdagen och ännu nästa dag (ti-on). Men så fördubblade jag dosen Primperan på onsdagen, vilket hjälpte.

Håller på att tappa smaksinnet. Mat och tom vatten smakar äckligt/ mealliskt och äter och dricker via peggyn.

På morgonen var vi på 7-åringens julfest och jag orkade bra. Är bara jätte slemmig i halsen och borde slippa och spotta med jämna mellanrum. Tog en pastill och det hjälpte.

Sedan hem och vila och mat via peggyn. Strålning hade jag först kl 13. Hostade lite under masken, så dom frågade i högtalaren "voidaanko jatkaa? Nosta käsi jos voidaan". Det är inte bra att ens hosta för man ska vara så exakt på plats.

Efter strålningen kände jag att jag ännu orkade en sväng till Akseli loppisen och hittade just vad jag behövde till 5-åringen. Så hann jag ännu vila och "äta" via peggyn innan mina tre musketörer kom med julgran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!